Zdecydowana większość samodzielnych reklamodawców bądź nierzetelnych ekspertów już na etapie selekcji fraz kluczowych popełnia kardynalne błędy, przez które efektywność marketingu w Google jest mocno zaniżona. Słowa kluczowe stanowią swoisty fundament promocji oraz czynnik łączący potencjalnych Klientów (użytkowników wyszukiwarki) z przedsiębiorcami. Z tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób dokonać prawidłowej selekcji takich haseł. Na co uważać? Gdzie szukać tych najbardziej optymalnych rozwiązań? Zdradzamy tajemnicę!
Nawet najmniejsze potknięcie na etapie selekcji słów kluczowych może sprawić, że wykonywane przez Ciebie pozycjonowanie stron internetowych bądź płatne kampanie Google Ads zauważalnie stracą na efektywności. Zacznijmy o podstaw: czy można tworzyć marketing na dowolnie wybrane frazy kluczowe? Zdecydowanie nie! Zanim zaczniesz promować własne przedsiębiorstwo, bardzo dokładnie zweryfikuj, które hasła przyniosą Ci ruch organiczny bądź sponsorowany na stronie.
„Dedykowanym do wykonywania profesjonalnych analiz słów kluczowych narzędziem od Google jest Planer Słów Kluczowych. Wpisz tam frazę, która najbardziej Cię interesuje, a algorytm będzie w stanie zweryfikować jej potencjał reklamowy oraz dostarczyć od kilku do nawet kilkunastu słów rekomendowanych do tego typu promocji. Zapamiętaj – wartość w kolumnie średnia miesięczna ilość wyszukań nigdy nie może być równa 0. Takie hasło nie wygeneruje żadnego ruchu!”
Źródło: Afterweb.pl
Kolejnym krokiem będzie dopasowanie rodzaju wybranego słowa kluczowego. Jeżeli Twoim celem jest zwiększenie poziomu sprzedaży produktów lub usług, frazy powinny być nastawiony właśnie na sprzedaż. Co to oznacza w praktyce? Całkowicie zrezygnuj z haseł ogólnych, definicji bądź też słów, z którymi ciężko wyobrazić sobie konwersje. Jeśli planujesz marketing lokalny poprzez SEO czy kampanie Google Ads, zwróć szczególną uwagę na człon geolokalizacyjny przypisany do frazy. W przeciwnym wypadku, promocja będzie obejmowała cały kraj!
Źle dobrane słowa kluczowe to prawdziwy koszmar dla każdego reklamodawcy bądź marketera, wyspecjalizowanego w pozycjonowaniu stron internetowych i kampaniach Google Ads. W trakcie profesjonalnej analizy fraz musisz mierzyć siły na zamiary. Hasła o dużym wolumenie miesięcznej liczby wyszukań doskonale wyglądają w tabelkach, natomiast w praktyce wymagają przygotowania ogromnej ilości budżetu marketingowego. I to zarówno w SEO, jak i reklamie sponsorowanej. Za to odpowiada duży poziom konkurencji. Zdecydowanie łatwiej będzie Ci wybrać mniej oblegane, ale nadal trafne słowa kluczowe. No właśnie, skoro przy trafności jesteśmy. Wyselekcjonowane przez Ciebie frazy muszą odpowiadać realnej ofercie przedsiębiorstwa.
Wprowadzanie w błąd Klientów może spowodować wysoki współczynnik odrzuceń czy nawet niepomyślną weryfikację algorytmu Google. Doświadczeni specjaliści z agencji marketingowej AFTERWEB słusznie podkreślają, że docelowo wszystkie wybrane hasła powinny znajdować się w nagłówkach bądź tekstach, które są umieszczane na stronie internetowej. W kampaniach Google Ads dodatkowo powinieneś użyć ich w trakcie tworzenia komunikatów promocyjnych. Błędnie dobrane frazy wpływają więc negatywnie nie tylko na jakość reklamy, ale również na jej odbiór przez potencjalnych Klientów.
PORADNIA
Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania